Beemster Schagen & ValueMe

Makado

Beemster Schagen & ValueMe pilot

Breng de data weer terug bij jezelf!

Beemster Schagen begon medio vorige eeuw met het maken en afdrukken van foto’s, reportages en verkoop van fotocamera’s.
De foto’s die je toen maakte waren persoonlijk, ze hoorden bij jou en je familie.
Tegenwoordig hebben we allemaal een mobiele telefoon vol met foto’s, zoekgeschiedenis, informatie over vrienden en relaties en nog veel meer.
Alleen, die informatie is niet meer zo privé als vroeger. 

Grote internationale bedrijven verzamelen zoveel mogelijk data via je telefoon en andere connecties met internet.
Vervolgens handelen ze in jouw data, jouw gegevens zijn het product.
Deze ontwikkeling is razendsnel gegaan maar is volgens ons en Beemster Schagen tegen te houden.

NGI & Horizon 2020

Ook de Europese Unie heeft bescherming van de gegevens van Europese burgers hoog in het vaandel staan.
ValueMe is deelnemer in het NGI Trust, oftewel ‘Next Generation Internet’.
Doel van dit Europese project is oa de bescherming van persoonsgegevens van Europese burgers te verbeteren.
Deze weg is jaren terug ingeslagen met de GDPR, oftewel General Data Protection Regulation (in Nederland ook bekend als de AVG; Algemene Verordening Gegevensbescherming).
Dit gaat ons echter nog lang niet ver genoeg. Alle apps op je telefoon verzamelen jouw data en je kunt er weinig aan doen lijkt het.

ValueMe 

ValueMe is Waardeer Mij en Respecteer Mijn Eigendom. ValueMe is het dataplatform waarop jij zelf je gegevens (persoonlijke data) vastlegt (want wie weet dat nu beter dan jijzelf !).
Jij bepaalt welke informatie je in de app opslaat en wellicht straks met een partij wil delen als het jou uitkomt.

Ons uitgangspunt is dat jouw data voor 100% jouw exclusieve eigendom is. Helaas is de praktijk anders.
Jouw data wordt door honderden partijen(veelal onbekend voor jou) verzameld en achter je rug om verhandeld.
Zonder dat je het beseft ben je digitale handelswaar….

Het moet anders: Jij bepaalt of- en wanneer je jouw gegevens deelt en met wie.
Omdat bedrijven continue klanten zoeken kun via jouw app straks ook zien hoe graag bedrijven jou als klant willen en wat de waarde van je data is.
Deze waarde is mede afhankelijk van hoe relevant en valide jouw data is voor deze bedrijven.
Hoe je het went of keert, iedereen zoekt online naar validiteit, want fake en fout is tijdverspilling.

360° 3DBodyScan

Jij kunt bij de eerste 300 deelnemers van dit unieke project horen! Tijdens deze pilot kun jij, je data vastleggen via onze ValueMe app.
Als je wilt kun je vervolgens via de app jouw data officieel bij onze Notaris laten registreren als jouw juridisch eigendom, met een kopie bij de Notaris in de kluis.
Je kunt het vanuit je stoel regelen, helemaal Doe-het-Zelf.

Voor deelname aan de pilot zoeken wij dus 300 deelnemers.
Naast de gratis App, het gratis Data Paspoort, verloten wij een aantal 360°3D Bodyscans.
Door middel van 1 opname met 200 camera’s leg je je full body in data vast waarmee je naast portretrecht ook data eigendom van je totale body kunt realiseren.
Ook creëer je jouw eerste cash data waarde door de app volledig in te vullen.
Optioneel kan je een hard copy Paspoort aanvragen om iedereen te laten zien dat jij eigenaar van je data bent.
Als klap op de vuurpijl valt er ook nog een HD tv te winnen.
Google en Facebook verdienen jaarlijks 200+ miljard aan onze Data.
Uit onderzoek blijk dat Persoonlijke Data niet zelden meer dan 1000 euro pp. per jaar waard is.
Tijd om zelf de regie en waarde in handen te nemen lijkt ons. Paal en Perk stellen, strepen trekken.

Wat levert het jou op?

  • Persoonlijke Data eigendom registratie
  • Persoonlijke Data Passport
  • Hard copy Passport
  • Vergoeding voor deelname
  • Kans op HD TV, Beemster / Data Waarde Vouchers

Ben je ook van mening dat jouw Persoonlijke Data van jou is en van niemand anders? Heb je interesse om mee te doen?
Laat dan je contactgegevens achter in onderstaand formulier.

 

    ValueMe in de media

    Onze toekomstdroom is dat ValueMe, Waardeer Mij, wereldwijd een begrip wordt. We zouden het geweldig vinden als het uiteindelijk als werkwoord wordt opgenomen in de Cambridge Dictionary, net als googelen. Dan zijn we in onze missie geslaagd.”

    Henri en Laurent Engel

    Oprichters, ValueMe

    ‘We gaan voor een internetrevolutie zorgen’

    Iets opzoeken in Google of berichten van vrienden lezen op Facebook, doe je niet onopgemerkt. Zonder dat je daar iets over te zeggen hebt, verzamelen deze internetgiganten bij elke muisklik jouw persoonlijke data. Met de verkoop daarvan verdienen ze miljarden. Dat moet veranderen, vindt ValueMe uit Heerhugowaard. Dit bedrijf wil consumenten de controle en het juridisch eigendom over hun eigen data teruggeven.

    Het is tijd voor een digitale revolutie, vinden vader en zoon Henri en Laurent Engel, de aanstichters van ValueMe. ,,We zijn de zeggenschap over onze eigen data kwijtgeraakt. Stel je voor dat de postbode een persoonlijke brief aan jou eerst opent en leest, voordat hij hem bij jou door de brievenbus gooit. Dat zou je toch woest maken? Op internet gebeurt hetzelfde, maar dat zien we niet. Dus maken we ons er niet druk over.’’

    Online advertenties

    Bij elke handeling die we verrichten op internet wordt data verzameld; bij het aanmelden voor een nieuwsbrief, bij het klikken op een YouTube video, bij het zoeken naar een product. Op basis van die data krijgt een consument advertenties te zien. Henri heeft een Adblocker geïnstalleerd om te meten hoe vaak hij benaderd wordt. ,,In drie jaar tijd zijn er op mijn computer 819.000 advertenties geblokkeerd. Dat zijn er zo’n 750 per dag. We hebben uitgerekend dat die een waarde van tussen de tien- en twintigduizend dollar vertegenwoordigen. Dat bedrag hebben Google en Facebook aan mij verdiend.’’

    Lees verder op de site van nhn…