Meer over ons

Neem contact op

Het ValueMe Team

Waarom doen wij de dingen die we doen?

ValueMe is opgericht door een groep ondernemers en innovators die met beide benen op de grond staan, maar een duidelijke stip op de horizon najagen.
De ervaring en expertise van ons team ligt in de volgende domeinen:

Online advertising
B2B & B2C sales
Finance
Insurance
Quality management
Business development

Samen met onze partners zijn wij de strijd aangegaan om het huidige landschap van online advertising en data mining te veranderen en te verbeteren. Wij geloven, en consument + bedrijf heeft bevestigd, dat eerlijk gebruik van data tot een betere match en interactie tussen consument en bedrijf zal leiden. Wij bouwen een eco-systeem vanuit het C2B principe, met de consument als broadcaster en het bedrijf als gastheer of -vrouw.

Henri Engel

CEO

Ramon Leenders

CFO

Laurent Engel

COO

William van Rossum

IT, Content & Communication

Amanda de Jong

Styling & Design

Maurice Engel

Advisory & Support

Joop Bos

Advisory & Support

Sander Paau

Bus. Development

Onze toekomstdroom is dat ValueMe, Waardeer Mij, wereldwijd een begrip wordt. We zouden het geweldig vinden als het uiteindelijk als werkwoord wordt opgenomen in de Cambridge Dictionary, net als googelen. Dan zijn we in onze missie geslaagd.”

Henri en Laurent Engel

Oprichters, ValueMe

‘We gaan voor een internetrevolutie zorgen’

Iets opzoeken in Google of berichten van vrienden lezen op Facebook, doe je niet onopgemerkt. Zonder dat je daar iets over te zeggen hebt, verzamelen deze internetgiganten bij elke muisklik jouw persoonlijke data. Met de verkoop daarvan verdienen ze miljarden. Dat moet veranderen, vindt ValueMe uit Heerhugowaard. Dit bedrijf wil consumenten de controle en het juridisch eigendom over hun eigen data teruggeven.

Het is tijd voor een digitale revolutie, vinden vader en zoon Henri en Laurent Engel, de aanstichters van ValueMe. ,,We zijn de zeggenschap over onze eigen data kwijtgeraakt. Stel je voor dat de postbode een persoonlijke brief aan jou eerst opent en leest, voordat hij hem bij jou door de brievenbus gooit. Dat zou je toch woest maken? Op internet gebeurt hetzelfde, maar dat zien we niet. Dus maken we ons er niet druk over.’’

Online advertenties

Bij elke handeling die we verrichten op internet wordt data verzameld; bij het aanmelden voor een nieuwsbrief, bij het klikken op een YouTube video, bij het zoeken naar een product. Op basis van die data krijgt een consument advertenties te zien. Henri heeft een Adblocker geïnstalleerd om te meten hoe vaak hij benaderd wordt. ,,In drie jaar tijd zijn er op mijn computer 819.000 advertenties geblokkeerd. Dat zijn er zo’n 750 per dag. We hebben uitgerekend dat die een waarde van tussen de tien- en twintigduizend dollar vertegenwoordigen. Dat bedrag hebben Google en Facebook aan mij verdiend.’’

Lees verder op de site van nhn…

Partners

Het ValueMe eco-systeem wordt gecreëerd door een samenwerking en co-creatie met onderstaande ValueMe partners.